Jak dobrać przystawkę odbioru mocy?

Jak dobrać przystawkę odbioru mocy?

Istotnymi elementami wyposażenia samochodów ciężarowych są dodatkowe urządzenia, które pomagają w manewrowaniu przewożonym ładunkiem. Żeby było to możliwe, samochód ciężarowy musi zostać wyposażony w urządzenie, które będzie odpowiadało za przekazanie odpowiedniej mocy. Do tego celu wykorzystywane są tzw. przystawki odbioru mocy, których zadaniem jest przeniesienie mocy, np. ze skrzyni biegów na wyposażenie dodatkowe auta. Jednak czy we wszystkich samochodach ciężarowych można zainstalować taką przekładkę? I jaką wybrać aby wszystko dobrze działało?

Jak przygotować samochód ciężarowy do montażu?

Przystawka odbioru mocy aby mogła zostać zamontowana w naszym samochodzie nie wymaga wielu specjalistycznych przygotowań. Większość samochodów ciężarowych jest już wyposażonych w układy sterujące dla przystawek. W niektórych przypadkach, gdy praca wymaga zamontowania specjalistycznego układu, w którym np. wykorzystywane są dwie pompy wówczas może zachodzić konieczność doprowadzenia dodatkowej wiązki elektrycznej, wraz z instalacją specjalnego włącznika.

Przystawka i coś jeszcze?

Zazwyczaj przystawki odbioru mocy są montowane w samochodach ciężarowych wraz z całym układem hydraulicznym, w którego skład wchodzą pompy, zbiorniki, przewody, przyłącza, a także elementy mocowania. I tu pierwsza rzecz, na którą warto zwrócić uwagę- aby układ hydrauliczny był dopasowany do podwozia modelu samochodu, jaki posiadamy.

Przystawka odbioru mocy zależna od sprzęgła

Jest rozwiązaniem, które montowane jest do tylnej części manualnej skrzyni biegów. Jej cechą charakterystyczna jest fakt, że można z niej korzystać wyłącznie podczas postoju pojazdu. Przystawka odbioru mocy Mercedes (https://hydroexpert.eu/Przystawka-odbioru-mocy-Mercedes-G140-8-p608) załączana jest poprzez specjalistyczny układ pneumatyczny i ma wiele zalet. Wśród najważniejszych wymienić można stosunkowo niedużą masę, a także fakt, że nie pobiera ona stale mocy płynącej z silnika. Olej nie jest bowiem pompowany w układzie w sposób ciągły. Rozwiązanie to ma także wady, chociaż niektórzy postrzegają je jako zalety. Ten rodzaj przystawki nie może być wykorzystywany w czasie jazdy, przez co nie nadaje się ona w pojazdach, które muszą przekazywać moc również w trakcie jazdy. Dla niektórych jest to wada, jednak z punktu widzenia bezpieczeństwa- będzie to niewątpliwą zaletą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *